Crossfit Studio

Réka Home Workout I.


Meséltem már, hogy gyerekkoromban meztelenre vetkőzve próbáltam szökni a kötöttséget jelentő szülői felügyelet elől. Eltelt pár év és az ember igyekszik felelősségteljes állampolgárként viselkedni, de van ami nem változik. Az otthonmaradás már egy hét után is annyira kényelmes, mint egy tökönrúgás, mert nem vagyunk hozzászokva a bezártsághoz, de a legkellemetlenebb része az egész dolognak az, hogy fogalmunk sincs, hogy két hétig vagy 3 hónapig fog tartani. Azt viszont már az első nap tudtam, hogy rendben van, hogy itthon vagyunk naphosszat, de muszáj lesz a hétköznapok rutinjait átültetni a jelenlegi helyzetbe, mert amikor a lakásban kell megoldani a munkát, az edzést, az egyéb hobbikat és a szociális legnagyobb részét is, akkor megvan a veszélye, hogy összefolynak a dolgok és a szabad élettel együtt te is mész a levesbe a járvány idejére. Mondjuk lefogadom, hogy sok lusta, nihilista pöcs van aki örül, hogy lelassult kicsit az élet és most lelkifurka nélkül lehet otthon tököt vakarni, de én előbb mennék ki toronyugrást bemutatni a Szabadság-híd tetejéről, minthogy itthon feküdjek hetekig, anélkül hogy csinálnék valami értékteremtőt. Ki kell hozni a maximumot a jelenlegi helyzetből, úgyhogy nyomjuk a Rubint Rékát itthon a lakásban minden nap. Réka (nem a Rubint) megkért, hogy írjak össze gyakorlatokat az edzéshez, ha már 3. hete diétában van egyébként is. Ennek a vége az lett, hogy ma megírtam az edzéstervét (majdnem az egészet), szóval a heti 3 futás mellé 3 itthoni karantraining megy majd Rékának.

Az 3 napos edzésterv első napja felsőtest fókuszú, hívhatnánk ‘Push’ napnak, de most nem hívjuk. A mell-váll-tricepsz hármas mellett kapni fognak a mélyizmok, a teljes törzs izmai és mivel női edzésről beszélünk meghintjük a napot némi lábazással, két gyakorlat erejéig. A gyakorlatokat Réka köredzés jelleggel végzi majd és a gyakorlatok között annyi pihenő van, amennyi idő ahhoz kell, hogy váltson a gyakorlatok között, vagyis inkább semennyi de max 30 mp. A körök között van 2-3 perc pihi. Bemelegítéssel és nyújtással szerintem simán le kell tudni hozni 1-1,5 óra alatt.




A-nap

  1. Vállérintés fekvőtámasz állásban

  2. ‘Lefele néző kutya’

  3. Fekvőtámasz

  4. Hátsó delta gumiszalaggal

  5. Előre emelés gumiszalaggal

  6. Kettlebell glória

  7. Tolódzkodás

  8. Török kitörés

  9. Felmosórongyos combhajlító

Az edzésterv második és harmadik napját meg majd a napokban felteszem. Illetve Réka még nem tudja, de instára majd kitesszük az általa végrehajtott általam meg felvett gyakorlatokat :) A gyakorlatok eszközigénye egyébként közelít a nullához. A gumiszalag kb. ezer egységet jelent jó erős magyar valutában, a kettlebellt meg kölcsönöztem, amiért nagy kösz az edzőmnek, felmosórongy/törölköző meg mindenkinek van otthon az utsó gyakorlathoz. Kettlebell hiányában beiktatnék egy másik gyakorlatot, de nem kell túlbonyolítani. Lehet otthon olyanokat edzeni, hogy besza behu van. Kérdezzétek Rékát, aki a tegnapelőtti gyakorlatsorhoz annyit írt, hogy “Halál, kín és egy kis fájdalom”