Crossfit Studio

Program - felkészülés


Most már komolyan ki fogok találni ennek az edzéstervnek valami fantázianevet. De olyan igazi hatásvadász mocskot, mint ami - ahogy említettem korábban - jellemzi általában a fitness ipart. Lackó barátom után szabadon például “Robbanások a háttérben” vagy valami hasonló képtelenséget. (ezen a ponton írtam egy oldalas bekezdést a magyar fitness ipar helyzetéről, amit később majd szépen befejezek és ki is teszem a blogra) 

Felmerül a kérdés, hogy hogyan is kéne nekiállni egy ilyen program megtervezésének? Először is ugye el kell döntened, hogy mi a célod, mindent ami ezután jön, ehhez igazítunk. Ha az edzésterv a helyén van, akkor jön az étrend és kalóriaszámlálgatós szarság. Ez is olyan, mint annyi minden más az életben. Amíg nem csinálod, igazán nagy verébségnek tűnik, de amikor ezt egyszer lezongorázod - és tényleg csak egyszer kell a tudásanyagot megszerezni - utána nem érted, hogy az emberek hogyan létezhetnek úgy, hogy a táplálkozásuk totál káosz, és teljes tudatlanság övezi. 


Szóval összerakosgatod az étrended, én ezt előre egy hétre kb. megcsinálom, de annyira egyszerűen tartom amennyire csak lehet, így nincs sok vesződség a dologgal. Elmész és szépen bevásárolsz egész hétre, megveszel mindent, amire szükséged van. Én most épp a lidli-be járok, de gyakorlatilag minden valamire való multinál megkaptok mindent amire szükségetek van. Jó, ha előre 1-2 napra elkészíted a kaját, egyrészt kényelmes lesz, másrészt enélkül nem igazán lehet ezt csinálni. Nagyon király dolog az irodából kigurulni két órás ebédszünetekre a kollegákkal menüzni nem mondom, de megvan a feelingje annak, amikor előcsapod a dobozt az asztalodnál vagy valahol, megeszed az előre elkészített kajád, amiben tudod is, hogy mi van. Ha vagytok annyira szerencsétlenek, mint én, hogy a kajás dobozokat meg a tetejüket párosával tudjátok elhagyni, szerezzetek be belőle bőven. 

Be kell még szerezni a szükséges edző cuccokat meg a táplálékkiegészítőket. Ez lehet vita tárgya, de a vitamin sosem árt, a fehérje meg egyszerűen kényelmes, mert nem mindegy hogy 30 vagy 50 deka csirkemellet kell egy nap legyűrnöd, nem beszélve arról, hogy a zab vagy a túró élvezeti értékén fényéveket javít. 

Szóval el kell dönteni, hogy mi a cél. Ez azért is fontos, mert, amikor már 4 napja folyamatosan éhes vagy - igen közvetlenül evés után is - és csak milánói rántott bordák és oreo-s milkák  pörögnek körbe a szemedben, akkor jó, ha emlékszel arra, miért is szívsz ennyit. Szörnyen hangzik, de a szervezet hihetetlenül gyorsan alkalmazkodik a megváltozott tápanyagbevitelhez, és kb. az első két hét után, az éhségérzet és a kajálási rohamok megszűnnek. Van akinek előbb, van akinek később, nekem 1-2 hét elég szokott lenni, hogy átálljak.


A cél esetemben egy viszonylag kis mennyiségű testzsír (kb. kb. 6-8kg) levetése, a lehető legkissebb izomveszteséggel (Kathi Béla, ha olvasná és ránézne a képemre mekkorát röhögne). Jelenleg 94 kg vagyok, és habár dagadtnak egyáltalán nem lehetne nevezni, mert a 194 centin elbújik a dolog, de ugye az én célom az az, hogy a lehető legjobb formába kerüljek, a legatletikusabb alkatot összehozzam ami lehetséges. A végét a programnak olyan 86 kg-ra tippelném, de ezt még idővel lehet átgondolom, meglátjuk a következő hetekben hogyan alakul a formám. A program 10 hetes, azaz kerek 70 napos lesz. Illetve majdnem, mert az december 16-a lenne, én viszont december 14-én tanú leszek egy jó barátom esküvőjén és azt gondolom, az egy jó nap lesz arra, hogy befejezzem és összegezzem a dolgokat. 

Kifejezetten tartottam attól, hogy ebben a hirtelen lehűlésben megfázok, mivel hajlamos vagyok bőrdzsekiben lehozni a telet karácsonyig. Igyekszem nem megszívatni magam, mert a betegség az bizony keresztbe tesz az edzésnek és a diétának is, úgyhogy jelenleg hipochonder módban operálok. 

És asszem kezdésnek nagyjából ennyi. Holnap már konkrétan a diéta első napjairól szeretnék írni.