Crossfit Studio

Norbi: Ide lőjetek!

Mindenki morális kötelességének érzi, hogy megszólaljon Norbi ügyben és ha nem durrogtattam volna már megfelelő mennyiségű klisét a blogon, akkor most mondom, hogy nincs az az Isten, hogy én ne üljek fel erre a vonatra. Polkorrekteset játszó sajtóorgánumok vezércikkekkel kérik ki minden nő, de mit minden nő, hát minden férfi, házimacska, ékszerteknős és kacsacsőrű emlős nevében Norbi szavait. 

Mindig is tenyérbemászónak találtam ezt az egész update birodalmat, de amikor egy bolgár nyaralás után Norbi azt mondta hogy:

Bulgáriát nem szerettem meg, olyan, mintha Ózdon volna tenger.

Na akkor egész belopta magát a szívembe. Norbi könnyű célpont, és mindig is az volt, aminek megvannak a maga okai. Van ebben Norbinak elég sok munkája, de a média is ügyesen játszik a magyar néplélek nyomorúságos irigységére. Illetve nem tudom, hogy ez magyar sajátosság-e, vagy a világban máshol is ugyanez a helyzet, de valószínűleg mindenhol megfigyelhető a jelenség, csak nem mindegy, hogy hol helyezkedünk el ezen a skálán. Ne legyen igazam, de mi magyarok gyanús, hogy ott vagyunk az élmezőnyben. Ez az általános beállítottság az utóbbi években elkezd vegyülni ezzel a PC kultúrával. Ha mindez nem volt elég, ezek eleve nem azok az idők, amikor kövérezhet egy jót a szürkehátú fitnessguru, a #metoo óta meg igazából nőkre olyat sem lehet mondani, ami igaz, nemhogy csak úgy hanyagul általánosítgatni. 

A lényeg, hogy Norbitól újra felrobbant az internet, ami lehet hogy csak egy túl jól sikerült médiahekk akart lenni. Annyival sikerült jobban a szükségesnél, hogy nemcsak hogy a sajtó, de a hirtelen kreált hullámra szó szerint mindenki fel akart ülni (én is?!). Jöttek a reklámok, post-ok, a Coca-Colától, a Pöttyösig, millió brand rögtön állást foglalt az ügyben. Gyöngytyúk a takonyra, ugye. Ez már csak azért is vicces, mert tudjuk, hogy bármelyik cég az anyját is eladná 1% extra profitért, és bár rendkivül kreatív nem kéne erőltetni ezt a morális kapuőrző szerepet semelyiküknek. A Coca-cola...értitek?!

"Rendületlenül hiszünk benne, hogy a szépség nincs alak, méret vagy szín szerint definiálva - a szépség a saját legjobb formád érzése. Hiteles. Egyedi. Igazi."

"Ha szereted, akkor minden formában megkívánod! #loveyourbody"

"Mindegy, hogy kisebb vagy nagyobb, ha Ő az Igazi."


Norbi a fitness ipar Gyurcsány Ference, és utálják vagy sem, csak összekapargatott magának néhány milliárdot (ezért is utálják), annak ellenére, hogy az update-ben semmi megfogó gondolatiság vagy eszme nincsen. Egy termék a piacon egy célközönségnek, akik számomra valamilyen rejtélyes oknál fogva viszik az update termékeket, mint a cukrot. Egy gépezet, amit egy nem túl karizmatikus üzletember sikerre vitt. (sok jót nem hallottam róla, de személyesen sosem néztem pontosan bele a termékeibe, úgyhogy arról nem is beszélnék) Nem több, nem kevesebb. Már akkor influenszer volt a csávó, amikor a maiak még meg sem születtek. Tőle nem meglepő módon kretén módon fogalmazott meg valamit, ami mögött van igazság is. Vannak nők, nem is kevesen, akik elhagyják magukat szülés után. Százezredes úr tényleg ostobán fogalmazott, de fix, hogy ugyanilyen botrány lett volna akkor is, ha úgy kezdi, hogy "vannak nők, akik...". Mert vannak. És vannak férfiak is, akikre ugyanez igaz. Az viszont tény, hogy a hosszútávú kapcsolatban van millió más egyéb kihívás, nem feltétlenül kell rátenni egy lapáttal azzal, hogy elengedjük magunkat és felszedünk 20-30 kilót. 

Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.

A helyzet az, hogy fel kellett fújni valamit, amiben nemhogy ennyi, negyed ennyi sem volt. Divat lett kikérni magunknak dolgokat, mert mindenkinek jogai vannak és ha a mienktől eltérő véleményt hallunk, akkor azon FEL KELL háborodni! Ezek a sztorik meg eljátszott botrányok, pedig nyitott fülekre találnak, mert az emberek kezdik megszokni, hogy 2020-ban menő magunkat valaki véleményének a célpontjának és áldozatának beállítani. Baszod, karácsonykor bekapcsoltam a TV-t, 3 olyan reklám ment le zsinórban, ahol orrspray-t árultak azzal a felütéssel, hogy: "ha önt is kiborítja a férfinátha" miközben egy betegséget szimuláló fickót mutogattak; volt egy bútorreklám, amiben két öregasszony beszélgetett egy bútorról, ami egy férfi metaforája volt, felsorakoztattak vagy 10 sztereotipikus negatív férfi jelzőt; meg volt még egy amire most már nagyon nem emlékszem, de az is ugyanez a színvonal volt. Aztán senki nem veri a nyálát ezeken a reklámokon, hogy milyen szexisták. Én ezen a humoron speciel jót tudok röhögni, de elképzelhetetlen, hogy ugyanez fordítva történjen meg. Ráadásul ezek az extrém reakciók és azonnali megtorlások sosem a társadalom széles rétegéből jönnek, mert a legtöbb ember egyébként pont leszarja, mit mondott Norbi tegnap épp facebookon, hanem mindig egy apró, de annál hangosabb kisebbség tematizálja a közvéleményt. 

Norbi megint félnótás volt. Kövérezett egy jóízűt, csak rosszkor és rosszul, főleg hogy eleve nagyon vékony jégre tévedt, amikor a terhes nőkről nyilatkozott meg. Ez a fosvihar viszont nem csak a kijelentésének szól, hanem az egész Norbi jelenségnek, nem elhanyagolható módon pedig kell időnként valami, amire mutogatva a média és a közvélemény megveregetik egymás vállát a vélt morális felsőbbrendűség okán. Ha Mel Gibson visszatérhetett Hollywoodba, akkor ezt Norbinak is elfelejtik majd.