Crossfit Studio

GymJunkie, Quo Vadis?


Az élet sajnos nem kötöttpályán zajlik, mert bár a sínt, amin ideális esetben haladnod kellene a téged és céljaidat összekötő egyenes vonal jelölné, a szopó az egészben csak az, hogy képtelenek vagyunk egyenes vonalban haladni bármilyen cél fele. Akik valamilyen rendszerességgel visszajárnak erre a blogra azok észrevették, hogy bizony a bejegyzések rendszeressége eltér a megszokottól, aminek megvannak a maga okai. Ezzel a bejegyzéssel az a célom, hogy deklaráljam, hogy milyen folyamatok zajlanak jelenleg és mire lehet számítani a bloggal kapcsolatban az elkövetkezendő időszakban.


Edzések:

Azért első körben szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy a mindennapos edzések a vírushelyzetben sem álltak le, és nem is ritkultak, sőt. Az edzéseim kissé átalakultak, mert Mark Rippeltoe edzésprogramozással kapcsolatos könyvét olvsasva (az erőedzés alfája és omegája) végtelen harcikedvet éreztem, hogy az erőnövelésre fektessem a hangsúlyt. Az edzésnapokat úgy variáltam, hogy a megtartva a régi push-pull-legs felosztást, a négy alapvető erőemelő gyakorlat köré építettem mindent: guggolás, fekvenyomás, felhúzás, vállból nyomás. Én évekig kerültem ezeket a gyakorlatokat, mert mint minden hozzá nem értő kondiszökevény én sem győztem hangoztatni, hogy egytől egyig milyen túlértékelt gyakorlatokról van szó. Persze lehet ezek nélkül fejlődni, de ahogy az sem véletlen, hogy a cipőfűződ nem egy kézzel kötöd meg úgy az sem, hogy ezek a gyakorlatok évtizedek múltán is a súlyzós edzés legeslegeselegalapvetőbb gyakorlatainak számítanak. Az alapgyakorlatok mellé a kiegészítő, támogató gyakorlatok okos kiválasztásával egy a korábbinál sokkal kompaktabb, mégis hatékonyabb edzésterv állt össze, aminek a múlt héten fekvenyomásban egy 130 kg-s 1RM lett az eredménye (1RM=egyismétléses maximum). Bikább formában vagyok, mint valaha, 100 kilós 5x5 majdhogynem gyerekjáték, ami az októberi formámat tekintve, amikor 70!, mondom hetven kilóval kínlódtam össze az 5x5-öt. Ez majdnem 50%-os erőnövekedés kb. fél év alatt, ami néhány év edzéstapasztalattal egészen meglepő. Nem, nem a koksz - bár még mindig hízelgő -, hanem a megfelelő terhelés és programozás eredménye, megtámogatva a táplálkozással és elegendő regenerációval, semmi egyéb. A táplálkozás részét tekintve a kalóriákban lazábbra vettem a figurát, de pontosan ugyanazt eszem, mint a legszigorúbb diétában, néhol kiegészítve a hétvégi fagyikkal, meg anyám szilvás pitéjével. Sajnos a fagyi meg a pite egyelőre múlt időben, mert Júliusban leszek 30 (fuckshit) és stílusosan akarok belelépni a negyedik évtizedembe, úgyhogy a Project 30 hétfőn elindult: Július 6-ig élesítem a formát, amit egy fotózással fogok zárni. A diéta 95 kilóval indult és az biztos, hogy a tavaly decemberi 87 kilót nem fogom megközelíteni, mert egy számmal nagyobb lettem azóta, de valahol 90-92 kiló között már fotókompatibilis leszek. Apropó, ha van valakinek egy jó fotós ismerőse, ne tartsa magában! Erről jönnek majd beszámolók.

Blog

A változást nem kerülhetjük el, az irányát viszont kijelölhetjük. A blog indulása óta eltelt időszakban rengeteget tanultam, embereket kezdtem edzeni, mennek a programok privátban jelenleg is és bár van szarabb élet, mint egy klimatizált irodában ülni napi 9 órát a monitort bámulva, azért hazudnék ha azt mondanám, hogy szívesebben élném az életem egy multinál modernkori rabszolgaként, minthogy olyasmivel foglalkozzak, ami mocskosul érdekel, amit szeretek és amiben látom a munkám hozzáadott értékét. Nem mintha azt gondolnám, hogy önmagában egy okj-s papír többet érne, mint egy tekercs budipapír, ennek ellenére beriatkoztam edzőképzésre, mert eljön majd az idő, amikor kommenthuszár balfaszok számonkérik rajtam a végzettséget mert egyrészt bizonyosan vannak lyukak a tudásomban, másrészt ez a szakedzői alapképzés alapfeltétele számos olyan szakirányú továbbképzésnek, ami engem érdekel. Az egész hétvégés oktatások viszont el is veszik a szabadidőm azon részét, amit a bejegyzések megtervezésére és megírására fordíthatnék. Bármi, amit jól akarsz csinálni, az rengeteg tanulást igényel ezért most erre is kell helyeznem a hangsúlyt, mert ebben a szakmában hatványozottan igaz. Vagy a szakmai tudásra építesz vagy gyárthatod az instagramra a karanténvideókat, arról hogy két pakk ásványvízzel meg egy partfisnyéllel, hogy lehet fordított evezést csinálni, de kérnék minden embert, aki picit is törődik velem, hogy ha ilyen előfordulna, akkor kössék rám a két pakk ásványvizet és lökjenek a balatonba Tihanynál. Meg aztán időközben rájöttem, hogy a blog.hu-s platform jópofa, de két komolyabb bökkenő is akad vele. A mobilnézet sablonja minden alkalommal nosztalgikus érzéseket vált ki belőlem, amikor megnyitom, mert felidézi az általános iskolai számtech órákat, amikor még ms dos-ban kellett parancsokat bepötyögni és kb. annyira esztétikus, mint egy frissen megpúpozott trágyadomb. Sajnos nem tudom úgy szerkeszteni és a saját igényeimre szabni, mint az asztali verziót és nem meglepő módon a blogot olvasók kb. kétharmada mobilról olvassa a bejegyzéseket. Ha már foglalkozom a témával, akkor azt szeretném, ha egyrészt úgy nézne ki, ahogy én azt elképzelem, másrészt legyen mélysége a böngészési élménynek, lehessen edzésterveket megnézni, recepteket feltöltögetni, legyen szűrhető a tartalom stbstbstb. Ahogy az utcán megítéljük egymást az alapján, ahogy prezentáljuk magunkat, úgy igenis ránézve egy honlapra megítéljük a mögötte álló embereket is. A GymJunkie-t nem egy letűnt kor mementojaként képzelem el, hanem egy olyan a magyar piacon hiánypótló, informatív, naprakész, szakmai honlapként, ami dinamikusságot meg tökösséget sugall, amellett hogy hasznos tartalommal van megtöltve, a jelenlegi dizájn viszont csövesgyász minden csak nem ez. Elkezdtem ezért dolgozni a honlapon, ami egész jól áll, és ha az istenek is úgy akarják, akkor heteken belül debütál. Ott már az edzéstervek mellett receptek, és a fitnessipar legnaprakészebb kutatásai és módszertanai is megtalálhatóak lesznek, mert jelenleg két véglet van: fogyi oldalak, meg a bodybuilder.hu. Olyan igényes fitness-életmód oldalak, ahol az egyszerű fogyni vágyóktól a téma iránt komolyabban érdeklődőkig mindenki megtalálja a neki szóló tartalmat, ahol naprakész info-k jelennek meg legyen szó akár egészségmegőrzésről, akár teljesítmény központú táplálkozásról és edzésről, nincsen. Nagy fa, nagy fejsze, nézzük ki az erősebb.