Crossfit Studio

Csabi 30 nap után



0. nap: 88,3 kg (bal)

30. nap: 84,2 kg (jobb)


Érdekes fázisokon mennek keresztül a programosok. Az első 30 nap mindig a nászutas időszak, amikor még felvillanyozódnak a kajáktól, hogy milyen király a hambi meg a tortilla, hogy napról napra csökken a súlyuk és ilyenkor általában el is hiszik, hogy hamarosan kockás hassal belovagolnak a naplementébe.

Csabi is így volt vele és ez ott csúcsosodott ki, hogy a harmadik hetében szólt, hogy ő most annyira érzi a bugit, hogy minden nap edzeni és futni fog. A kezdők azt gondolják, hogy a több jobb vagy a többel gyorsabban érnek el eredményeket, de sajnos mindig ismételnem kell, hogy hosszú évek kemény elkeféléseit nem lehet néhány hét alatt visszacsinálni.


A sportnak rengeteg áldásos hatása van, az egyik a saját fizikai korlátaink megismerése. Rendszeresen látok olyan videókat, amikor 120 kilós nők akarnak egy kötélre csimpaszkodva tarzanos mozdulattal kilendülni a víz fölé valamilyen magaslatról és minden alkalommal az a vége, hogy amint elemelik a lábukat a talajról izomból nyomnak egy faceplant-et a talajba. Nézem, látom, de nem értem, hogy hogyan lehet valaki ennyire vakon a saját fizikai képességeivel kapcsolatban. Ha valaki nyom előttem egy hátraszaltót megtapsolom, de tisztában vagyok vele, hogy sem mozgáskultúrám, se ízületem nincs az efféle hóbortokhoz, örülök ha zsinórban 5 reggel ízületi fájdalmak nélkül ébredek. Tudni kell felmérni, hogy meddig mehetsz el és a terhelésben aranyszabály, hogy mindig csak néhány százalékkal menj a korábbi teljesítményed fölé. Ha pl. még életedben nem futottál le egyben 10 km-t, akkor ne akarj egy félmaratonnal kezdeni, mert csúfos kudarc és sérülés lesz a vége.


Ezért aztán mondtam Csabinak, hogy langsam spazieren, a heti 4 edzés nem csak kezdő szinten bőségesen elég, de évek múltán is lehet vele szép eredményeket elérni, ráadásul a munkakapacitás nem fog néhány hét alatt felépülni. A szervezet energiái meg végesek és ideig óráig lehet két végén égetni a gyertyát, de annak általában csúnya lerobbanás szokott lenni a vége. Az első 30 napban egyébként is mindig az a cél, hogy magát a rutint kialakítsuk a programosokkal, hogy ráérezzenek egy tudatosabb életmód ritmusára.


Csabi programjában is eltelt az első 30 nap. A 88,3 kg-os induló súlyhoz képest a legutolsó mérésen 84,2 kg-t mutatott a mérleg, ami 4,1 kg fogyást jelent, aminél tökéletesebben nem is alakulthatott volna az első hónap. A cél ebben az esetben valahol 0,5-0,8 kg-s heti fogyás az első hónapokban, amit sikerült picit felülmúlni. Ehhez kellett elsősorban a pontos diéta és annak betartása, illetve az hogy Csabi a futásokat úgy kimaxolta, hogy az elvárásokat felülmúlva teljesített minden métert.


Mivel Csabi futott korábban is, ezért nem teljesen nulláról indultunk, 3000 méteres távokkal kezdett 07:30-as km időkkel. Most 4 hét után ott tartnuk, hogy a klasszik 5 km-es távokon 05:45-ös km időkkel fut és flörtöl a gondolattal, hogy benevezzen idén valami futóversenyre is. Hobbi futók tudják, hogy perceket javítani - ráadásul emelkedő távok mellett - azért nem szarral gurigázás.


Nincs mit szépíteni a dolgon, Csabi fizikumát elnézve nagyon messziről indultunk és rengeteg meló van még addig, amíg elfogadható, férfias formákat és eredményt lát a tükörben. A fejlődés viszont tisztán és egyértelműen látszik és most ez a lényeg, ezekre a sikerélményekre kell építkezni és leszegett fejjel hónapról hónapra faragni. Kívülről csak állapotot látunk, pedig a folyamat ami számít.


Itt egy kis ízelítő Csabi étrendjéből:


A következő összegzésnél terv szerint alahol 80-81 kiló környékén leszünk!


Stay tuned.