Crossfit Studio

6. nap - Mozi, lábnap, izomláz


Az egyesületben, ahova jártam régen boxolni, volt egy öreg tintás edző Janibá’. Nagyon nagy forma volt az öreg, pont olyan ízlésesen L-alakú orra volt, mint megannyi más boxedzőnek, aki még az előző rendszerből maradt itt. Általánosságban azt el lehet mondani az ilyen arcszerkezetű bunyósokról, hogy szerették arccal védeni az ütéseket és ez nagyon úgy nézett ki, hogy a kognitív képességeiken is mély nyomot hagyott. Mindenesetre Janibá’ minden probléma nélkül zavarta el a lusta faszokat a ‘elmentekak*rvaanyátokba’ felkiáltással lépcsőzni, vagy sparringok alkalmával küldte rá a legvadabb tanítványait a ringben kissebbeket bántó sporttársakra. Forma volt az öreg, az a fajta dinoszaurusz, akit közutálat és köztisztelet is övezett egyszerre. Na ő mondta mindig, hogy ‘Az izomlázra ráedzeni, nem rápihenni kell hülyegyerek’, ami pont olyan emeletes baromság, mint amilyennek tűnik.


Az izomlázzal együtt kell élni, ha edz az ember ez tény. Én például kifejezetten szeretem, ugyanakkor így szombatra durván beütött a csütörtöki edzés, amit tényleg csak alapos bemelegítés tud semlegesíteni. 

Az izomlázról röviden csak annyit, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem az izmokban termelődő tejsav okozza, hanem az intenzív terhelés hatására kialakuló izomrost sérülések, illetve az ezek miatt kialakuló gyulladás. Amilyen rosszul hangzik, annyira ártalmatlan jelenség. Az ugye eléggé köztudott, hogy az izmok nem a terheléskor nőnek, hanem az ezen sérülések utáni regenerációkor. A regenerációt ugyanakkor nem akadályozza meg ha rádolgozol, de fontos hogy minden izomcsoportnak adjunk minimum 24, de inkább 48 órát a regenerációhoz. Alapos bemelegítés és a fokozatos terhelés megszünteti a dolgot. 

Megvolt a lábazás, amit régen én is pont ugyanúgy kerültem, mint a matek házi írást. Szerencsére eleve egy versenyló lábaival születtem, de az elmúlt években sikerült is egész megszeretnem a lábnapokat. Mindenesetre maradjunk annyiban, hogy a lábizom - konkrétan a farizom - a legnagyobb kiterjedésű izom a testünkön. Nem mellékes, hogy az ilyen nagyméretű izom edzése olyan anabolikus hormonális környezetet segít elő, ami segíti a zsírégetést és az izomépülést. Arról nem is beszélve, hogy a rövid gatyából számunkra szinte észrevehetetlenül kilógó szőrös vádlik - állítólag - vonzzák a női tekintet. És a nők azt mondják, hogy bizony egy-egy formás lábszár sokat javíthat a tárgyalási pozícióinkon. Én mondjuk le voltam döbbenve, amikor ezt először hallottam, bár az is igaz, hogy nem egy nőt ismerek, aki ennél sokkal furább dolgokra bukik.

A program haladásáról annyit, hogy nagyon várom a 10. napot és az első összehasonlító összegzést. Egyelőre küzdök a fehérjebevitellel, szinte minden nap kicsit alálőttem a kalóriáknak, mert képtelen voltam annyit megenni fehérjéből, amennyi kellene. Meglátjuk ennek milyen hatása lesz, igyekszem növelni kicsit az adagokat, hogy minden úgy menjen, ahogy kell. És itt vissza is köszön, hogy egyszerűen ilyen programban a fehérjeturmix-ok bizony elengedhetetlenek. Látványra, meg majd úgyis meglátjátok, szerintem jó lesz ez. Működni látszik a matek.    

Megvolt az első mozizás a programban, mert megnéztük a Joker-t. Ehhez két komment: egyrészt Joaquin Phoenix mekkorát játszik benne, másrészt nagyon rossz ötlet ilyenkor moziba menni, mert bármilyen filmre ülsz be, a film első 30 percében csak csámcsogást meg rágást hallasz. Illetve innen üzenném a kettővel előttünk ülő párnak, hogy azt a nachost meg popcornt már tényleg nem kéne colával letolni legközelebb, vagy lassan 4 széket kell megvásárolni, aztán meg sértődés lesz.