Crossfit Studio

3. nap - Első napok + Étrend


Nem fogok minden nap bejegyzést írni, ezt már most látom, na nem mintha ez lett volna az eredeti terv. Mindenesetre az első napok a koplalás jegyében telnek, kár is lenne tagadni. De ez nem az a kicsit éhes vagyok érzés, hanem a szénhidrátmegvonás, amikor aludni nem bírsz, fáj a fejed, fáj a hasad és konkrétan nemhogy az edzéshez tűnik kevésnek az energia, de az ágyból még a szokásosnál is nehezebben kelsz fel. Nem para, ez csak átmeneti és a szervezeted Che Guavara-t játszik, de napok kérdése, és hozzászokik az új rendszerhez. Nem mondom, hogy annyira kínos, mint a Borkainak, hogy felrobbantotta választások előtt a Pornhub-ot (lol mekkora fail), de ennek is megvannak a maga nehézségei.


Persze ehhez hozzájárul az is, hogy nem csak a cukrot, lisztet kukázod, meg általánosságban a szénhidrátot csökkented jelentősen, hanem egy ilyen program esetében azért az ember szeretne egyéb dolgokat is kiegyengetni, ilyen pl. a dohányzás. Sosem voltam az a nagy dohányos, egyetemen már letettem, és 6-7 évig nem volt hozzá közöm, azóta is inkább csak társaságban, vagy amikor piáltam, ettől függetlenül tény, hogy a dohányzás csökkenti az éhségérzetet, viszont amikor éhes vagy és a nikotin is elkezd hiányozni, akkor az egy viszonylag kellemetlen kombináció.  

Akkor ott az alkohol, ami nálam nem nagy kísértés, mert eleve alig iszom. Nem mondom megvannak a magam pillanatai, de én még soha a büdös életben nem bontottam magamnak este egy sört, hogy de jól esik. Szóval program alatt nincs szesz, nem kell magyarázni, tele van cukorral.

Gondolkodtam azon is, hogy a koffeinről is lemondok a diéta erejéig, de itt éreztem azt, hogy meg kell fognom egy méretes húskloffolót és izomból belehúzni a homlokomba, mert a kávémról nem vagyok hajlandó lemondani semmilyen körülmények között. 

Ma reggel például munkába menetel előtt kellett megfőznöm a kajám, mert tegnap éjjel fél 2kor még bejegyzést írtam. Nem mondom, nem a legkényelmesebb dolog, de ha tudod miért hozod ezeket az áldozatokat, nem vinnyogsz, csak csinálod. Aztán ami egy ilyen diéta elkezdése után rögtön szembejön az az, hogy nincs vesztegetni való időd. Már ha olyan földi halandó vagy, mint én, akinek van munkája. Bár én 10 éve nem nézek tévét, de az ilyen random időelbaszásokat el is lehet felejteni, mert munka után edzés, aztán megfőzni, másnapra összerakni a dolgokat. Ha emellett még szocializálódni, olvasni akarsz, ne adj isten van barátod, barátnőd, feleséged, férjed vagy gyereked, akivel foglalkozni kell, de nem úgy ímmel-ámmal, hanem úgy, hogy fejben is ott vagy, akkor napközben a szabad fél órák, meg az ebédszünetek hirtelen felértékelődnek, és minden percet ki akarsz használni. Ez amennyire feszítettnek tűnik, annyira kurvára jól tud esni.

Na de, hogy ne menjünk el a konkrétumok mellett, és végre leírjam amit már két napja le akartam, alább találjátok, hogy a héten milyen ételekből raktam össze az étrendem, gyakorlatilag ezekből úgy forgattam a napi kajabevitelt, hogy mindenből meglegyen a megfelelő mennyiség.

Reggeli:

  1. Zabkása: 80 gr zab, 1 banán, fehérje, kókuszreszelék, fahéj, mogyoróvaj 

  2. Zabpalacsinta: 80 gr zab, 1 banán, egy tojás, fehérje, kókuszr. mogyoróvaj

  3. Rántotta: 4-5 tojásból mérettől függően, hozzá esetleg csirkemellsonka, bajor rozskenyér, zöldségek

  4. Túró: (bár ezt általában utolsó étkezésnek szoktam) 25 dkg túró, fehérje, banán, mogyoróvaj

Megjegyzés: igen a mogyoróvaj mindenhez jó, viszont egy evőkanálnál többet azért egy nap nem érdemes megenni belőle

Ebéd:

  1. 15 dkg csirkemell, 80 gr rizs, saláta (vegyes, olvivával, esetleg kevés fetával)

  2. 15 dkg gombás-cukkinis csirkemell paradicsomszószban, 80 gr rizs (egyszer fehérbabbal csináltam rizs helyett)

  3. Ide bármilyen sült csirkemell jöhet zöldséggel

Uzsonna: 

  1. pontosan ugyanaz mint ebédre

Vacsora1

  1. ugyanaz mint ebédre, annyi extra matekkal, hogy a 3 étkezésben, én összesen 50 dkg csirkemellet eszek meg

Vacsora2

  1. Túró: 25 dkg túró, fehérje, banán, mogyoróvaj

  2. 1 fehérje turmix magában

Hát nem mondom, hogy nem tudnék bemenni a Tuningba és letolni két hamburgert, de egyelőre tűrhető a dolog.  Lesz ez ennél még változatosabb is: hal, tonhal, marha stb. Kell még egy kis idő, amíg a szervezetem rááll, és megszokja a következetes terhelést, és a kalóriadeficitet, de ha a kezdeti nehézségeken átlendül az ember, utána nincs megállás. 10. nap környékén fogom összegezni az eddigieket, és aztán 10 naponként megint. Addig is próbálok valami rendszert vinni a bejegyzésekbe, tematika és kronológia szerint, mert már kaptam visszajelzést, hogy kicsit káosz van, de nincs, csak az én rendemet nem látja át mindenki ugye..