Crossfit Studio

16-17. nap - A pihenőnap gyengéknek való


Így a harmadik hét derekán kezdem felvenni a ritmust, mind az edzéssel, mind a diétával kapcsolatban. Ennyi idő kellett, hogy felvegye a testem és az agyam a tempót. Az edzésben főleg érezhető, a diétának a fokmérője meg úgy is a 20. napi összegzés lesz. Ma pl. a reggeli edzés előtt, csak a reggelim harmadát ettem meg, hogy  ne tele gyomorral fussak neki, de azért elinduljon kicsit az emésztésem és stabil maradjon a vércukrom, mert ha az leesik, az annyira előnyös, mint egy Gyurcsók műtét volt élő adásban a Budapest TV-n.


Edzés után még csomó dolgot el kellett intéznem és a fél 8-as reggeli után délután 1-re jutottam végre ebédhez. Korábban itt már komoly problémáim lettek volna, mert éhesen a legkisebb dolgokon is képes voltam izomból felrántani az agyam, de ma egy buddhista szerzetes higgadtságával kezeltem a dolgot.  

A hetem konkrétan így néz ki:

Hétfő: jitsu + laza futás

Kedd: kondi - pull nap

Szerda: jitsu

Csütörtök: kondi - push nap

Péntek: jitsu + hát-bicepsz átmozgatás

Szombat: láb-has-core

Vasárnap: Jitsu edzőtábor

Ami azt jelenti, hogy a héten nem lesz pihenőnapom. Ezt 1-2 alkalommal lehet eljátszani mielőtt a szervezeted leteszi a fegyvert. Az alvás és pihenőnap mindig szükséges, hogy megfelelően tudjunk regenerálódni. Nem kell sokkal átlépni a határokat, hogy kicsit gyengüljön az immunrendszer és fogékonnyá váljon az ember a megfázásra, náthára vagy bármilyen betegségre. Ha minden igaz jövő hét vasárnap lenne a következő pihenőnapom, ami azt jelentené, hogy 14 napot edzenék zsinórban. Szoktak rossz ötleteim lenni nem mondom, de ezt most tényleg nem kéne így lenyomni, hacsak nem akarok ágynak dőlni. Valószínű, hogy jövő hét első felében beiktatok egy pihenőnapot valamikor.

Ami még hasznos (lenne), hogy ne álljon az ember minden nap mérlegre így diéta alatt, mert az aktuális súlyunk sok mindentől függ és egy napon belül is lehetnek több kilós eltérések is. Alapelv, hogy a tükörnek hiszünk, súlymérést meg lehetőleg max. hetente egyszer, mert 1-2 napos távlatokban van olyan súlyingadozás, ami meglepheti az embert, és jó volna elkerülni, hogy ilyenkor hirtelen döntéseket hozzunk. Nőkre főleg jellemző, ha nem azt mutatja a mérleg, amit szeretnének, elindul a pánik és rögtön elkezdenek valami léböjtkúrát vagy 500 kalóriás diétát vagy valami hasonló elemi ökörséget. A diéta/edzésterv működése csak akkor derül ki, ha jól megtervezed, kiszámolod és következetesen csinálod. Ha az első 10 nap után nem fogytál semmit vagy túl keveset (értsd: 30-50 dekát), akkor ott valami bibi van az egyenletben. Ennek három fő oka lehet: a diéta, az edzés vagy az egészséged (pl. IR, cukorbetegség stb.). Ezért hasznos, ha megtervezed és leköveted az étrended, mert ilyen esetben lesz viszonyítási alapod. Van mihez képest változásokat eszközölni, egyszerre lehetőleg egy dologban, hogy tudd, minek milyen hatása van rád. Szóval nem kell pánikba esni, kukázni mindent és új edzéstervet írni, meg extra edzést csinálni, meg a kaját is szétvariálni, mert nem fogod tudni, hogy minek mi a következménye.  A 3 kilós fogyás nálam az első héten következett be (viz ledobása), a 15. nap környékére láttam, hogy inkább stagnálni kezdett a súlyom, ezért az egyik főétkezésemnél a szénhidrát köretet salátára cseréltem. ami kb. további 200 kalória deficit. Van, hogy nem úgy jönnek ki a dolgok, ahogy azok meg vannak írva, de bármekkora közhely is, mindenki más, és bár az emberek döntő többsége nagyon hasonlóképp működik és reagál bizonyos dolgokra, a skála szélén elhelyezkedők viszonylag nagy különbségeket tudnak produkálni az átlaghoz képest. Ki kell tapasztalni, hogy neked mi működik legjobban. Idő, gyakorlás és önfegyelem. 

Elkezdtem írni egy bejegyzés sorozatot, ami majd hasznos lehet azoknak, akik diétát és edzéstervet akarnak összerakni. Egészen az alapoktól kezdem, hogy legyen értelme, és ne feleslegesen olvassak annyit. Rengeteg jegyzetem van elfekvőben, ezeket most rendszerezem és fel is használom. Így lesz valami kézzelfogható eredménye is a dolognak, rengeteget tanulok közben én is és ezek a dolgok hasznosak azoknak is, akik csak kicsit is egészségesebben akarnak élni vagy jobban érezni magukat a bőrükben. Nagyon nagy win lesz mindenkinek.

A környezetemben élők, most ahogy olvassák: