Crossfit Studio

10. nap - I. Összegzés


Hogyaszongyahogy...elérkezett az első csekkolás. Nézzük mi történt ezalatt a 10 nap alatt. Kipchoge megfutotta a 2 órán belüli maratont, Karácsony megnyerte a főpolgármester választást - felkészül a Centrum Parkolási Kft, - de ami a legfontosabb, hogy fogytam 3 kilót. A matek működik. Összesen 6 kondis edzés, 3 jitsu és egy interval futás. Ez órában számolva kb. 17 óra edzésnek felel meg. Úgy döntöttem, hogy legyen ennek valami formátuma, szépen sorjában megyek végig a dolgokon. 


Diéta

Annak ellenére, hogy már évek óta odafigyelek a kajámra, egyértelműen ez viseli meg az embert jobban. Meg kell szokni, hogy a hetet meg kell tervezni, és legalább egy napra előre kész kell lennie a kajának, de  még jobb, ha két napra főzök mindig. Félrekajálásom nem volt, ezen a fronton erős vagyok mentálisan, nem sumákolom el a dolgot. Valamelyik este megettem két szilvát némi mogyoróvajjal gratisba. Kb ennyi. Most nem írom le mind a 10 nap összes étkezését, mert nem sok értelme lenne. Leírom, hogy melyik étkezésre mi jött szóba a héten, amik közül válogattam:

Reggeli

  • zabpalacsinta: 80gr zab, 1 banán, 1-2 tojás, fehérje, mogyoróvaj (+opcionálisan: túró, alma, szilva, fahéj, kókuszreszelék)

  • zabkása: 80gr zab, 1 banán, fehérje, mogyoróvaj (+opcionálisan: magvak, egyéb gyümölcs)

  • rántotta: 4-5 tojás, zöldségekkel (volt, hogy 3 teljes tojást és 3 tojásfehérjét csináltam meg, de nagyon nagy köcsögnek éreztem magam utána)

Ebéd

Csirkemell. Fél kiló minden nap, nem viccelek. Na jó nem minden nap, mert visszavettem 40 dekára, pótlom mással. Nem variáltam sokat, vagy roston sütöttem meg, vagy kockázva zöldségekkel. Vettem vagy 10 féle fűszert. Apropó fűszer, van ez a Karibi fűszerkeverék. Mindenképpen vegyétek meg, ha szeretnétek, hogy a kajának ilyen penetrás padlás-szag íze legyen. 

Néhány példa 

  • 15-20 dkg csirkemell roston, 80 gr rizs, saláta

  • rizs helyett brokkoli vagy édeskrumpli, vagy ezek kombinációja

  • 15-20 dkg csirkemell, kockázva, cukkinivel, (és/vagy gombával)

  • ezt rizzsel, vagy fehérbab, lencse, csicseriborsó közül valamelyik

  • Ugyanez paradicsomszószban (sűrített paradicsommal, nincs cukor, ha valami édesítőhöz ragaszkodsz: <aszpartám> stevia)

  • 15-20 dkg csirkemell, kockázva, gombával, cukkinivel, kis tejföllel

  • 15-20 dkg csirkemell, kockázva, cukkinivel, gombával, salátával  

És tulajdonképpen a csirkének, zöldségeknek, hüvelyeseknek és szénhidrátoknak bármely kombinációja. Fogok csinálni egy külön menüpontot, ahol felrakom a táblázatokat, amiket én összeírtam, azokról az ételekről, amiket én a diétám során enni fogok, mindenféle makrotápanyag adatokkal együtt. Nem mintha nem lenne elérhető a neten, de ez itt készen van, miért ne. 

Uzsonna:

  • ugyanaz, mint ebédre

Vacsora1

  • ugyanaz, mint ebédre, vagy:

  • Egy 150 grammos tonhal konzerv, zöldségekkel, pufirizzsel

  • Rántotta, mint a reggelinél

Vacsora2

  • túrókrém, ahogy korábban

  • tonhal, ahogy korábban

  • rántotta, ahogy korábban

  • fehérjeturmix

Edzés

A lényeget fent leírtam, illetve a napi összefoglalókban. Következő héttől emelnem kell bizonyos gyakorlatoknál a terhelést, mert már most érzem, hogy van ami kevés lesz, vagy azzá vált. Jól mennek, jól esnek az edzések. Sikerült az első héten összehozni egy húzódást, oldalt a derekam jobb oldalától sréhen felfelé húztam meg a hátam. Sajnos korábbi sérülésből fakadóan az alsó hátam viszonylag sérülékeny, ezekre nagyon oda kell figyelni, az edzésterv és a terhelés is pl. ennek tudatában lett összeállítva. Ilyenekre gondolok, amikor egyéni tulajdonságokra szabott edzésekről beszélek. És most demonstrálom, hogy ennek ellenére képes vagyok a 4. napon összehozni egy sérülést. Lehet edzeni a dologgal, oda kell figyelnem, nem emelni a terhelést bizonyos gyakorlatoknál, némi flector gél és jövő hétre kutya baja lesz. Nem kell azonnal eldobni mindent, ha fáj valamitek, persze ha összehozol egy jóképű gerincsérvet, azt azért megérzed, amikor a csajod kell hívni, hogy segítsen jobb esetben csak felállni a budiról, rosszabb esetben kisegíteni a legkellemetlenebb helyzetben, mert hátrafordulni sem tudsz. Többet terveztem futni, viszont hosszabb távú futáskor a szervezet a zsír mellett az izomtömeget is elkezdi bontani, ezért amíg látom a fejlődést, addig az interval futások maradnak csak. Később, ha megállni látszik a fogyás, elképzelhető, hogy újra gondolom majd még ezt. 

Mentális helyzet

10 nap...azért ez itt nem a világ még. Munka, főzés, edzés, blog. Az tény, hogy ezzel konkrétan minden napom le is írtam. Evvel csak az a probléma, hogy én mindig is nagyon nehezen viseltem a kötöttségeket. Soha nem kellett még ennyire kontroll alatt tartanom az impulzusaim, mert azok az impulzusok, amik az embert ilyenkor elérik, azok mind szembemennek azzal, amit megcéloz. A feszített ritmus mellett a tényleg extrém, aprólékos tervszerűség is nehezére esik az embernek. Jobb lesz hozzászoknom a dologhoz, mert féláron nincs nirvána ugye és ez a program végig fog menni. 




Összegzés:

A képekre én azt mondom, hogy 10 nap után nem lehetek elégedetlen, persze az ember mindent is akar, de lehetőleg tegnapra. Észben kell tartani, hogy nem 10 napról szól a dolog, hanem 70ről, úgyhogy menni kell tovább, ez egy ilyen játék.  Meg ugye Róma sem egy nap alatt épült fel. A hasamon kifejezetten látszik a fogyás, de úgy mindenhol definiáltabb lettem, és az eresedés is jobban kijön, úgyhogy a diétát sem fogom variálni a 20. napig, legalábbis a kalóriabevitelt biztosan nem. Meglátjuk a következő 7-10 napban mire lesz elég. 

Szóval alapvetően minden fasza a terv szerint haladnak a dolgok!